Meer verdieping bij Psalm 2
Psalm 2 is best een heftige psalm. Hij valt misschien wat rauw op je dak. Kan het allemaal niet wat liefelijker? Wie in de wereld om zich heen kijkt, ziet ook heel wat rauwheid. Het leven is niet altijd gemakkelijk en vredig. Mooi is dat deze psalm uitloopt op de Heere Jezus. We worden opgeroepen om net als opstandige koningen neer te knielen en (de voeten van) de Zoon als hoogste Koning te kussen als teken van onderwerping. Als je de toevlucht tot Hem neemt, ben je goed af!